Skip to main content

Microsoft Authenticator

Veilig aanmelden in PM Online Portal en DigiRecord verloopt in 2 stappen.
Stap 1: de inlognaam en het wachtwoord van de gebruiker.
Stap 2: een beveiligde code. Om de 2-staps verificatie uit te voeren is een Authenticator app nodig. Deze apps genereren elke 30 seconden een beveiligde code. De apps kunnen ook gebruikt worden voor andere websites indien er gevraagd wordt om een 2-factor authenticator (2FA).

  1. Download de smartphone app via ms/authapp. Of via de app store/play store, zie link onder downloads op deze pagina.
  2. Log in met een Microsoft account vanuit de app of scan de code QR code op het scherm dat wordt getoond vanuit de e-mail uitnodiging. Vul de verificatie sms/e-mail code in, of vraag een nieuwe code aan.
  1. De app is nu ingesteld voor gebruik. Bij het openen van de app wordt er iedere 30 seconden een nieuwe code getoond. Voer de code in bij het inloggen in het portaal.
  1. Ga in de browser terug naar het PM Online scherm en voer de code in onder de QR-code. Klik vervolgens op CONFIGUREREN. Indien de configuratie op een later moment is hervat wordt het rechter scherm getoond, voer de code in en klik op LOG IN.
  1. Bij de eerste keer inloggen worden eenmalig 10 herstelcodes getoond. Bewaar deze op een veilige plek. Hiermee kan worden ingelogd indien het apparaat waarop de authenticator staat niet meer functioneert of verloren is.
  2. Klik op KLAAR.
  3. Het PM Online portaal wordt geopend.
  1. Onder de tegel kunt u nu kiezen voor ACCEPTEREN of WEIGEREN.

Veelgestelde vragen:

Ik kan niet meer inloggen (mobiel verloren, kapot, vervangen), hoe activeer ik opnieuw de authenticator?

In plaats van de verificatiecode uit de authenticator app kunt u één van de 10 herstelcodes gebruiken, welke bij de eerste inlog zijn verstrekt. Indien u deze niet (meer) heeft, volg deze stappen.
Neem contact op met de klantenservice van Pro Management Software om het account te resetten.

  1. Na de reset logt u in met gebruikersnaam en wachtwoord via https://portal.pmonline.nl/ of vanuit de geïnstalleerde app. Klik op LOG IN.
  2. Er verschijnt een melding met ONGEAUTORISEERD VERZOEK.
  3. Klik op de link om een multi-factor authenticatie in te stellen.
  4. Kies vervolgens authenticator app instellen, deze kunt u downloaden op uw mobiel, tablet of desktop.
  5. Voeg PM Online toe als nieuw account en scan de QR-code op het scherm of kopieer de aangegeven code.
  6. Bij een volgende inlogpoging gebruikt u de app opnieuw om een verificatiecode op te halen. Verwijder deze app niet van uw telefoon.
Mijn authenticator lijkt niet te werken

Dit kan komen als de tijd op het apparaat waarop de authenticatie app geïnstalleerd is niet de juiste (werkelijke) tijd is. De authenticatie van DigiRecord (PM-Online) is gebaseerd op de werkelijke tijd. U dient er  voor te zorgen dat de tijd op het apparaat wordt aangepast naar de werkelijke tijd.