Skip to main content

Eigen rollen maken

Het maken van eigen rollen geeft de gebruikers van PM CRM de mogelijkheid om gebruikers te groeperen. Zo kunnen bijvoorbeeld alle medewerkers met de rol salesmedewerker in een keer worden gemachtigd tot een nieuwe relatie. Het is ook mogelijk om permissies van rollen te combineren. Wanneer iemand binnen de organisatie verantwoordelijk is voor meerdere onderdelen van PM CRM.

  1. Klik op BEHEER en dan op ROLLEN.
  2. Geef de nieuwe rol een naam en omschrijving en klik op OPSLAAN.
  3. Klik in het scherm machtigingssets rechts op het pensymbool.
  1. Het scherm TOEVOEGEN MACHTIGINGSSET opent, zoek hier de gewenste set.
    Bijvoorbeeld: accounteigenaar.
  1. Klik op TOEVOEGEN en de set is compleet.
  2. Klik linksonder op het blauwe balletje met het kruisje om het scherm te sluiten.
  3. De rol verschijnt nu in het overzicht met rollen waarbij staat aangegeven SYSTEEM/NEE.

Veelgestelde vragen:

KAN IK ACTIVITEITEN KOPPELEN AAN EEN GEBRUIKER DIE GEEN TOEGANG HEEFT TOT HET ACCOUNT?

Nee, het is alleen mogelijk om gebruikers met toegang tot het account te selecteren. Het is niet mogelijk om gebruikers die toegevoegd zijn via een rol te selecteren.

HOE KAN IK ZIEN WELKE GEBRUIKERS TOEGANG HEBBEN TOT EEN ACCOUNT?

Ga vanuit het account als beheerder of eigenaar naar 'instellingen en dan naar accounttoegang.

KAN IK GEBRUIKERS GROEPEREN OM SNEL RECHTEN TE VERLENEN?

Het is mogelijk om gebruikers te koppelen aan een rol en de rol toe te voegen aan een account. Deze gebruikers hebben dan toegang tot de gegevens in het account maar kunnen niet worden geselecteerd voor activiteiten.