Skip to main content

Aanmaken en importeren

Contactpersonen worden aangemaakt vanaf de relatiekaart van een account. Hier kan met de +knop worden gekozen voor een 'Bestaand persoon' koppelen of een 'Nieuw persoon' aanmaken. Er is geen limiet op contactpersonen. Kies een default contactpersoon die optioneel op exportoverzichten getoond wordt. Als een contactpersoon niet meer actief is kan deze worden uitgeschakeld of geregistreerd als overleden.

Een contactpersoon is gebaseerd op een persoon en kan voorzien worden van specifieke contactgegevens voor een account zoals een zakelijk mailadres.

Een contactpersoon kan ook via de importsheet worden aangemaakt via Accounts importeren.

Contactpersoon aanmaken

  1. Klik in het hoofdmenu op Accounts
  2. Kies een Account en klik erop.
  3. Klik bij CONTACTPERSONEN op de button TOEVOEGEN.
  4. Kies voor NIEUW of BESTAAND.

Voeg onder Nieuw zelf handmatig de gegevens van de persoon toe en koppel de persoon als contactpersoon aan een account. Vervolgens kunnen de specifieke contactgegevens van dit bedrijf worden toegevoegd.

Bestaand persoon koppelen aan account als contactpersoon. In onderstaand scherm staan onder Personen alle personen waarvan de gebruiker leesrechten heeft in de applicatie.

In de aanvullende gegevens komen de specifieke bedrijfscontactgegevens van de contactpersoon.

Persoonskaart
Op de persoonskaart staan naast die privé contactgegevens ook de gekoppelde relaties. Dit zijn de gekoppelde Accounts.

Onder gekoppelde Personene kunnen persoonsrelaties worden vastgelegd. Wat voor relaties dit zijn wordt bepaald in de stamgegevens. Dit kunnen gekoppelde personen zijn uit het gezin maar ook een client-zorgverlener of ander type relatie.

Veelgestelde vragen:

WAAROM ZIE IK MIJN CONTACTPERSOON WEL MAAR ONTVANGT DEZE GEEN INLOGGEGEVENS

Contactpersonen zijn niet hetzelfde als gebruikers. Een gebruiker heeft daadwerkelijk een account. Een contactpersoon is alleen ter registratie voor activiteitein en accounts.